close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היתרונות של מערכת ניהול למידה לעומת מדריכים פרונטליים

מערכת שורשו כסליו, תשפב10/11/2021

מתלבטים אם לרכוש לארגון מערכת ניהול למידה או להמשיך להיעזר במדריכים פרונטליים? כאן נסביר לגבי היתרונות העיקריים של מערכת מהסוג השני!

תגיות:
מהי בכלל מערכת ניהול למידה?
כדי שנוכל להבין היטב מדוע עדיף להשקיע במערכת ניהול למידה חשוב להבין תחילה מהי בכלל ומהי המטרה העיקרית שלה. אם כן, מדובר על מערכת ממוחשבת, שמטרתה היא לארגן ולייעל באופן משמעותי את תהליכי הלמידה וההדרכה בארגונים. ועכשיו, כשאנו מבינים מהי אותה מטרה עיקרית, זהו הזמן להבין למה היא עדיפה על פני הדרכה פרונטלית על ידי מדריכים.

זמינות ונגישות
יתרון מאוד חשוב של מערכת LMS הוא זמינות שלו. הכוונה היא לכך, שבזכות העובדה שמדובר על מערכת מבוססת ענן, ניתן לגשת אליה בכל זמן ומכל מקום. כלומר, ניתן לגשת אל המערכת גם באמצעות טלפון חכם או טאבלט והמשמעות של יתרון זה היא, שהשימוש בה איננו מותנה בזמן או מקום מסוים וכך, גם אם עובד מסוים לא נמצא בעבודה ביום מסוים, ואפילו אם הוא נמצא מחוץ לגבולות הארץ, באפשרותו לקבל את ההדרכה הדרושה לו וגם המנהל הממונה עליו יכול לקבל דיווח לגבי ההתקדמות של העובד במשימותיו הלימודיות.

עלויות
מן הסתם, גם מערכת ניהול למידה כרוכה בעלויות וכך גם לגבי מדריכים, בין אם הם פנימיים או חיצוניים. אבל אם נערוך השוואה כנה בין שני סוגי ההוצאות ונסתכל לטווח הארוך, הרי שההשקעה במערכת LMS היא משתלמת הרבה יותר! למה? מפני שכל מדריך זכאי למשכורת חודשית וזכויות סוציאליות, הגיוס של כל מדריך שווה הרבה מאוד זמן וכסף וכמובן, ישנן גם הוצאות מעביד סטנדרטיות. לעומת זאת, כשארגון רוכש מערכת ניהול למידה, מדובר על השקעה חד פעמית שמבטיחה איכות לטווח הארוך.

השקעת מקום
כדי שהדרכות יוכלו להתקיים באופן פרונטלי, על הארגון לייעד לכך חדרי הדרכה. חדרים אלה יכולים להיות ייעודיים ויכולים גם להיות מוסבים לטובת העניין בעת הצורך. אבל מה שבטוח הוא, שעליהם להיות מאובזרים בהתאם לצרכים וגם הם מהווים משאבים יקרים וחשובים. מערכות הדרכה ארגונית מאפשרות לארגון להשקיע את משאב החללים שלו לטובת צרכים אחרים שלו בלי להתפשר על איכות ההדרכה.

 

האיכות המדוברת
אם כבר הזכרנו את איכות ההדרכה, הרי שהקורונה לימדה אותנו שלמידה באמצעים וירטואליים יכולה להיות מאוד איכותית ובעיקר כאשר מדובר על מערכת ניהול למידה. הסיבה לכך היא, שהמערכת מאפשרת לכל עובד ללמוד את התכנים המיועדים לו לא רק בזמן ובמקום המתאימים לו, אלא גם בקצב המתאים לו. זאת, בשונה מלמידה פרונטלית, שבה המדריך הוא שקובע את קצב ההדרכה בהתאם לקצב הממוצע של הקבוצה ואז תמיד יש את מי שהקצב איטי עבורו ומי שלא מצליח להדביק את קצב הלמידה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה